elvirassimsblogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Elvira - 30 januari 2011 18:26

Vill ni att Times ska publiceras på onsdagar istället? Har nämligen bättre tid då än på torsdagarna! Men, vill ni att den fortsätter på Torsdagar som vanligt, så säg det! Och observera den nya omröstningen, och glöm inte läsa times och nya Prome!

  

Av Elvira - 30 januari 2011 13:35

Här kommer det en liten bild på Melania, dock har jag gjort lite mer på den nu :) Och jag skulle bara säga att The sims 3 Utomhuslyx släpps den trejde februari istället för den första. Iallafall om du vill ha det på svenska ;)

 

Slutbabblat, här är världen som kommer ta en evighet!

   Och vad tyckte ni om Prome och nya Times? Kommentera!

  

Av Elvira - 30 januari 2011 12:58

Det här är en form av "gameplay", som kommer komma i 3 delar. Sen kan ni välja att kommentera om ni vill ha den som historia på söndagarna, eftersom jag har slutat på en av mina aktiviteter, har jag fått lite mer tid över.


___________Del 1__________

   Det här är Elize Prome, och hon har egenskaperna

Hopplös romantiker

Händig

Atletisk

Kockbegåvning

Arbetsnarkoman

Elize vill alltså vara en normal sim med en normal inkomst.

Såhär ser hon ut i olika klädstilarna.   Badkläder   Träningskläder   Underkläder  Och finklänningen.

Dags att flytta in henne i ett trivsamt hus i det lilla kvarteret Twinbrook.

   Det fick bli det här huset, som var omöblerat. Elize hade bara 2000 simdaler att inreda sitt nya hus för. Men det fick gå. Innan möbleringen såg huset ut såhär.

   Mörkt och ganska trist.

Efteråt var det fortfarande inte fint, men finare iallafall.

   Inget lyxhus precis. Nu hade Elize 95 simdaler kvar, och nu finns det inget brandlarm eller tjuvlarm, så det fanns en del grejer att bättra på.

Jag skickade in Elize i huset och kollade in hennes reaktioner.

   Hon ser ut att tänka; hmmmmmm.

Och sen:

   Hon ser ut att vara ganska glad!

Hon kollade in resten av huset, och hon grät iallafall inte över huset, vilket var ett gott tecken.

Det kanske var dags att hitta ett jobb?

Ja, ut och hämta tidningen!

   Spökjägare fick det bli. Kanske dags att kolla på tv?

Nej, utforska Twinbrook!

Och det bästa sättet att utforska något är såklart till fots! På med träningskläderna och ut och jogga!

   Trevligt med lite grönområden, annars fanns det inte så mycket. Fortsätt!

   Hm, det här stället är verkligen trevligt!

Nåja, fortsätt!

   Tvättomaten, bra att ha! Så slipper man köpa en dyr tvättmaskin! Här finns det pengar att spara, speciellt bra nu när hon inte börjar jobba förrän om 2 dagar...

  Strandpromenaden var också lockande. Här skulle det bli bra att jogga.

Hon fortsatte till de dyra husen, och kollade in ett som var till salu.

   I det här kvarteret skulle man ju vilja bo! Åh, gud vad jag vill att Elize skulle fått börja jobba redan nu! 


Fortsättning följer, nästa söndag.

Glöm inte att läsa nya Times!

  



Av Elvira - 29 januari 2011 21:52

Kommentera, fråga, sprid vidare och följ bloggen! 

Länkar ni mig, länkar jag er!

Kom ihåg, kommentera nya Times!      

Av Elvira - 29 januari 2011 18:18

Den något försenade Time-historien ;) 


När en sim tänker, skriver jag det i kursiv stil. När en sim pratar börjar meningen alltid med ett talesstreck.

Röd- Armelle

Blå- Mattew

Lila- Ricky

Svart- Berättarröst

Övriga- Grå

  ___________Del 4___________

Dagarna flöt ihop med varandra i Kina, och så kom den dagen då de skulle åka hem. Det första Ricky och Armelle gjorde var att gå och lägga sig och prata på sängen.-Ja, då var den resan slut. Hur är det med dig egentligen?

- Bra antar jag. Varför frågar du?

-Tja, får man inte det?

När klockan var elva gick de och la sig. Men 2 timmar senare vaknade Armelle av den där obehagliga känslan av att må sjukt illa.

   Hon hade blivit gravid. (toaletten är nerladdad, därför är bilden lite konstig)

Hjälp, undrar hur Ricky tar det här? Fast det var han som ville det. Men ändå.

Jag går och lägger mig igen.

När Armelle vaknade dagen efter skulle hon alltså tillkännage sin graviditet, något som gjorde henne lite nervös.

   Hon hade fått en fin liten bebismage, men det hade Ricky inte lagt märke till.

   -Ricky, kan du massera mig lite?

-Självklart älskling!

-Lite mer åt vänster, nej höger förresten.

-Är det någon speciell anledning till att du vill bli masserad? Du brukar ju alltid gå på spa om du vill det?

-Ja, det finns det faktiskt. Jag är gravid!

-Är du?! Men gud, vad fantastiskt! Åh, vad glad jag blir! Får jag känna på magen?

-Självklart.   -Åh, barnet sparkade! Gud vad gulligt!

Och jag har en sak jag skulle vilja visa för dig. Och det känns som ett perfekt tillfälle.... Vänta lite...

   -Ricky?

-Vänta. Jag köpte den här ringen i Kina på marknaden. Ägaren sa att den symbolisare "Mer än mitt eget hjärta"

   -Så jag frågar dig, Armelle. Jag älskar dig, och jag vill dela resten av mitt liv med dig. Vill du göra mig den äran att gifta dig med mig?

Vad är det här? Han har inte visat något tecken på det här!

-Vad säger du? Ja, nej?

-Jag vet inte vad jag ska säga! Det är för mycket!

-Är det?

-Ja. Men egentligen inte. Så jag säger ja!

   -Åh, vad jag älskar dig Armelle Time! Nu får jag också bära det ärofyllda efternamnet!

-Jag älskar dig också, Ricky.

Var det där liiiite förhastat kanske?

-Nå, ska vi gå ut och äta för att fira lite?

-Åh ja!    De åker till Steves Restaurang, och beställer Lammsteken. Efter middagen träffar Armelle sin lillasysters pojkvän Luke på stan.

    -Åh, hej Armelle, det var ett tag sedan! Hur går det med allt?

-Jo, det flyter på antar jag. Fast jag är nyförlovad, och så är jag nyhemkommen från Kina, och jag är gravid. Så det är mycket som händer på samma gång!

-Oj, det kan man ju säga! Och grattis till allt! Vem ska du gifta dig med?

-Ricky Baily, vet du vem det är?

-Hm, nej, det finns många människor här i stan.

Haha, ja...   -Hur är det med dig och Marnie?

-Det tog slut idag, tyvärr. Har hon inte ringt?

-Ojdå, beklagar, och nej, det har hon inte. Förresten, vill du känna hur barnet sparkar?

-Får jag verkligen det? Du är ju femstjärnig kändis! 

-Haha, du är rolig du, men vi känner ju varandra sen en låång tid tillbaka.

-Sant.

   -Oj, det var hårda sparkar! När ska du föda?

-Inte på några dagar, Ricky och jag ska på ultraljudsundersökning imorgon, så det är en liten bit kvar.

-Åh okej.

Armelles telefon ringer.

-Ja, hallå det är Armelle.

-Hej Armelle, det är din agent igen. Och jag har dåliga nyheter.

Ricky ligger på sjukhus för livshotande skador.

-Vad sa du?!

Luke- vad händer?

Forts föjler på Torsdag.

Kommentera vad ni tyckte!

  


Av Elvira - 27 januari 2011 18:46

Ja, en dag i skolan. Pang bom. Maginfluensa. Jippi.

Återkommer när jag mår bättre igen, och ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Men jag hoppas ni förstår att jag har ett liv utanför bloggen också!

  

Av Elvira - 24 januari 2011 20:57

Ny omröstning! Ska bli intressant att se vad ni svarar.  

Elvira

Av Elvira - 24 januari 2011 20:39

Äntligen börjar den här idiotiska sjukan att ge med sig! 

Imorgon fyller min brosa år, så tyvärr ingen times imorgon heller. Men på onsdag, jag lovar! Men,imorgon blir det kanske en till överblick på Melania City! Och förmodligen en bild på mina lägenheter i Sims 3, lite medelhavsinspirerade :)

  

Och hur går det för er att bygga? Glöm inte fråga och kommentera!

Presentation


Bloggen om The sims 3 & inget annat!

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia om familjen Prome?
 Absolut!
 Spelar ingen roll
 Vilken familj är det?
 Gör du det, men jag kommer inte läsa!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards