elvirassimsblogg

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Historien om Times, del 5

Av Elvira - 2 februari 2011 19:35

Som vanligt kommer det en färgguide.

Notera att Mattews fär är borta, med tanke på att han inte finns med längre.

-Röd- Armelle

Lila- Ricky

Övriga- Grå

Vill du läsa de övriga delarna?

Del 1 , Del 2, Del 3, Del 4.

      -Va, vad är det du säger? Ligger på sjukhus? Omöjligt! 

-Agenten; Nej, han blev svårt brännskadad av eldsvådan i ditt hus tidigare ikväll.

-Eldsvåda? Vad snackar du om?

-Har du inte hört om det?

-Eh, nej, jag åker hem på en gång!

Armelle åkte hem fortare än kvickt, och sprang in i köket. Och mycket riktigt, det var en stor eldsvåda i köket.

   -Herregud! Varför ringde de inte brandkåren!

Det var iallafall det Armelle skulle göra, och en timme senare var det bara väldigt varmt i köket. 

Åh, hur ska det gå för barnet? Det kommer definitivt inte gå så bra...

Inte efter eldsvådan... Och tänk om Ricky dör! Jag orkar aldrig ta hand om ett barn helt själv. Och jag orkar inte gå på ultraljudsundersökning nu. Inte en chans.

   -Armelle?

-Va? Ricky?! Vad gör du här! Du ska vara på sjukhuset! Och kolla som du ser ut!

-Förlåt, men jag ville hem. Nu ska jag bara ta en dusch, sen har jag bara ont. Det

ska gå bra,jag tänker inte missa när vårt barn föds!

-Åh, då förstår jag. Gå och duscha, så att du blir av med sotet.

Medans Ricky var och duschade fick Armelle värkar. Det var dags att föda.

   Jaha, njut nu av dina sista timmar utan barn i livet...

   Väl framme vid sjukhuset kom en paparazzi i taxi för att fota Armelle. 

Men det brydde hon sig inte om, hon var för van vid det.

Efter 2 timmar kom Armelle ut igen, med TVÅ barn. Hon hade fått tvillingar. Två pojkar, Malcolm och Troy.

Jag hade rätt, det gick inte bra för barnen, bägge två fick egenskaperna tungsovare och Klumpig, inga drömegenskaper precis...

   Åh, var tog Malcolm vägen? Tog Ricky honom? Eller?

Jo, det gjorde han. 

-Kom nu Troy, så åker vi hem.

   Ja, hem i en limmo. Inte många som får göra det!

Väl hemma la Ricky Malcolm i sin spjälsäng, och Armelle Troy i sin. 

-Du, Armelle, hur gör vi när tvillingarna vaknar inatt? Ska jag gå upp, eller du?

-Nej, jag fixar det. Du är ju brännskadad fortfarande!

-Tack, då slipper jag det. Jag går och lägger mig nu då.

-Gör det. Jag tar hand om barnen.

   -God natt Ricky. Jag älskar dig. Du betyder allt, och Malcolm och Troy också förstås. 

-Älskar dig mer. Vi ses i natt.

-Malcolm och Troy; Waaaaaaaaeee!!!!!

-Åh, sluta!!!!


Forts följer nästa onsdag...


 
 
Ingen bild

Sara

2 februari 2011 20:18

Jätte bra del!!!

 
Ingen bild

Malin

2 februari 2011 20:19

Ja, jätte bra del!!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 25 maj 2012 18:33

Hejsan allihopa! Det var ett tag sen.    Jag har inte spelat sims på mycket länge, det kan hända att jag blir sugen igen, men skivan har inte suttit i datorn på 7 månader nu. Jag har länge funderat att skriva detta avslutande inlägget, men har al...

Av Elvira - 1 oktober 2011 21:05

Ska starta mitt spel och knåpa ihop några hus, ska se om jag kan visa dem sen :) Förlåt för att jag har skrivit så många inlägg om att nu är jag tillbaka, men som sagt, jag ska göra allt jag kan! ...

Av Elvira - 5 maj 2011 18:39

Ja, nu ska jag försöka komma tillbaka. Fick en fråga från olle,( kolla under mina frågor om ni vill kolla) tycker det verkar vara en superbra idé! Är du också intresserad? Kommentera så kan vi bestämma mer detaljerat sen!  ...

Av Elvira - 8 april 2011 11:01

Alla fina läsare, nu måste jag bestämma mig. Lägga ner eller inte... Känner jag mig själv kommer det inte funka speciellt länge om jag fortsätter... Anledningen till att jag slutade är att det kändes som ett tvång, inte för att det var roligt. Just n...

Av Elvira - 12 mars 2011 14:11

Hej igen. Nu är det så att min data har fått virus och jag var tvungen att ta bort allt och installera om Windows 7, vilket också innebär att mina sims försvann. Så därför börjar jag om med en ny historia, men det blir bara en gång i veckan än så l...

Presentation


Bloggen om The sims 3 & inget annat!

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia om familjen Prome?
 Absolut!
 Spelar ingen roll
 Vilken familj är det?
 Gör du det, men jag kommer inte läsa!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards