elvirassimsblogg

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Elvira - 6 januari 2011 10:31

Här tänkte jag visa hur du gör när du laddar ner från www.simpossible.net , eftersom det är fin favvosida! Bilderna blev kanske inte toppenbra, men hoppas det blev okej iaf...   Obs! Simpossible kräver WinZip eller WinRar!

Deras statsida ska se ut ungefär såhär. Om du nu vill ladda ner något, klicka då på Downloads till vänster i menyn.   

Suddig bild, jag vet. Om du sen vill ladda ner ett objekt, dvs. En stol, soffor, en säng mm. Klickar du på objetcs.   

Här kan du även välja mönster, hus eller terrängformer.

Visar dock bara objekt.   

Sen ska du komma in på den här sidan, där du väljer vad det är för objekt du vill ladda ner. Välj mellan hela set, målningar, fönster, dörrar eller bara enskilda saker. Jag väljer Object Sets.   

Sen kommer det upp olika set. Jag väljer ett badrum. Viktigt att du klickar där "min hand" är, annars funkar det inte!Så alltså, klicka på den vänstra knappen under bilden.  

 Nu kör jag med Safari, men det funkar precis lika bra med Explorer eller Firefox. Filen laddas, det enda du behöver göra är att klicka på öppna.  

Sen måste du klicka på öppna igen.  

Då kommer alla grejerna som hör till badrummet upp i WinRar eller WinZip. (Jag använder WinRar.)

Dubbelklicka på filen du vill ladda ner.  

Då ska ditt sims 3 startprogram öppnas. Vänta tills det har laddat färdigt, tills den här rutan kommer upp.(Bilden)

 

Efter ett tag är filen nerladdad i ditt spel. Om det står: Det lyckades! Klar!" Så har allt gått bra. Fortsätt så och du har sen hela badrummet i ditt spel! 


Hoppas att jag var till någon hjälp! Om det var något ni inte förstod, fråga då eller kommentera! OCh glöm inte att läsa andra delen om Times!


Av Elvira - 6 januari 2011 09:50

Först vill jag bara säga att andra delen av Times är publicerad nu.

Men det här inlägget kommer inte handla om times, utan min värld i The sims 3 Världskaparen. Den heter Melania City, och jag är ganska nöjd med den än så länge. Den är ganska tom för tillfället, förutom i stadskärnan. Själva City ser ut såhär   Huset som ligger närmast, är Melania Citys dyraste hus. Här bor bara de rikast familjerna,, och familjer som har funnits i tio generationer. Jag är inte riktigt klar med trädgården än, och inte heller inredningen. Jag hoppas att det blir bra!

Huset tog 5 dagar att bygga...


Ur en annan vinkel ser världen ut såhär   Triufbågen ska stå kvar där, men det kommer komma hus, lägenheter, restauranger och en skola bredvid. Några hus har jag bara börjat på, förutom det så kallade "palatset" som ni såg i förra bilden. Jag vet inte än om världen kommer att finnas nedladdningsbar.  

Elvira

Presentation


Bloggen om The sims 3 & inget annat!

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia om familjen Prome?
 Absolut!
 Spelar ingen roll
 Vilken familj är det?
 Gör du det, men jag kommer inte läsa!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards