elvirassimsblogg

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Bygg egna lägenheter i Sims 3 Kvällsnöjen!

Av Elvira - 19 januari 2011 20:10

Här kommer en guide till att bygga egna lägenheter i The sims 3 Kvällsnöjen!


  

(Bild från sims 2, hann inte ta någon på mitt lägenhetskomplex)


Först väljer du en vanlig bostadstomt att bygga på. Sen skriver du in dessa fusken, i ordning.

TestingCheatsEnabled True

RestrictBuildBuyinBuildings off

Buydebug


Sen bygger du på, med olika lägenheter precis som om du skulle bygga ett vanligt hus, fast med olika hus i ett. (Som riktiga lägenheter) 

När du är klar väljer du vilken lägenhet du och dina simmar vill bo i. Sen går du in i köpläget och går in på fliken; sortera efter funktion",alltså fliken mellan "sortera efter rumstyp" och familjekatalogen. Där ska det finnas ett frågetecken längst ner i högra hörnet. Där kan man välja lite olika saker, men välj "blandade föremål", som alltid i sims har symbolen en liggande åtta. Där finns många intressanta grejer, men scrolla ner tills du hittar saker som ser ut som små silverbollar, som man ska placera i olika rum beroende på vilka rum du vill använda.


Markör för offentligt rum

Markör för dolda rum

Markör för nivåhopp


Placera "Markör för offentligt rum" i hallen, lobbys och liknande (alltså rummen som är till för alla)

Placera "Markör för dolda rum" i alla rum dina simmar inte ska använda, alltså i dina grannars lägenheter. 

Sätt inga markörer i lägenheten som du vill att dina simmar ska använda. 

Här behövde jag skriva in TestingCheatsEnabled True igen, men det kanske inte behövs för er. Håll in ctrl+shift samtidigt, och klicka på dina grannars dörrar, då kommer det upp olika alternativ, välj "markera som datorkaraktärs dörr"


Nu borde det fungera! Om det är något ni inte förstår, kommentera eller fråga. Glöm inte viktiga saker som porttelefoner och brevlådor som man har i lägenheterna som redan finns i kvällsnöjen. 


Ha det gött!

  

 
 
Ingen bild

Linn

11 februari 2011 21:53

Hej!
När man bygger en lägenhet kan man ha flera familjer i samma lägenhet då?? Så att man får välja vilken familj man vill spela på
Tacksam för svar, och om det går bra så vill jag ha svaret i ett inlägg! :)

 
Ingen bild

Anonym

13 februari 2011 18:03

Hej! Tack för ditt tips, har länge letat efter fusk att bygga ett höghus.
Jo, hur kan man flytta in andra simmar i andra lägenheter, utan att styra dem?
Tacksam för svar i inlägg. :))

 
Ingen bild

Anonym

1 mars 2011 15:27

Hej, super snällt av dig att lägga ut det här, har undrat jätte länge hur man bygger lägenheter. Men vart finns brevlådorna och soppinkasten ? =) Och dom brevlådorna som finns från början ska väl inte stå där när det är lägenheter ?

 
Ingen bild

jossan

7 april 2011 15:52

Jag undrar också över brevlådorna, snälla svara ;D tack för tipset iaf! jag har byggt ett jättefint lägenhetshus nu på stranden, och hela nedervåningen är allmän med en scen och en bar (:

 
Elvira

Elvira

8 april 2011 11:06

Ni som undrar över brevlådorna och sopnedkasten, de ska finnas under "buydebug" dom också, under "blandade föremål"

http://elvirassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mr.Nobady

16 april 2011 23:00

Jag har skribit in koden men frågetecknet kommer inte fram jag har till och med provat att bygga huset in jag går in på köpläget.

Tack om du svarar

 
Ingen bild

Mouse

9 juni 2011 13:13

Jag har letat efter brevlådan som man har i lägenheter överallt men kan inte finna den. Jag hittar bara port telefonerna. Hjälp mig snälla :)

 
Ingen bild

LordKJ

20 juli 2011 21:35

Yeeeey äntligen ett fusk för lägenheter!!
Love it
ska bygga ett fett snyggt hotell med bar,dansgolv,bubbelpool och jättemånga lägenheter!
och Mr. nobody, skrev du testingCheatsEnabled true INNAN dom andra fusken.
och föressten jag har en fråga, vad används Restrict grejen till?
har aldrig hört det fusket förut.
Är tacksam för svar!! =)=))=)=)=(=)

 
Ingen bild

Maja

19 augusti 2011 15:07

Var hittar man brevlådorna för lägenheter? :)

 
Ingen bild

Frida

16 oktober 2011 17:01

Jag fattar inte... när jag försöker att bygga en lägenhet så får jag inte göra lägenhetshuset mer är 5 våningar, den säger "Kan inte skapas över den högsta nivån". Jag trodde att en av de där fusken skulle göra så att jag skulle kunna ha en byggnad högre än 5 våningar... vad gör jag för fel i så fall?

 
Ingen bild

J

6 februari 2012 15:26

Får inte fram den där "markera som datorkaraktärs dörr". Vad gör jag för fel?

 
Ingen bild

Carolin

6 februari 2012 20:59

Jag får bara fram sopnedkastet? vars hittar jag port-telen och brevlådorna?

 
fanny

fanny

8 april 2012 12:10

måste man ha kvällsnöje för detta?:)

http://fannybjorne.devote.se

 
Ingen bild

IDA

6 januari 2013 01:34

Hej
Jag undrar hur man kan göra radhus på the sims, jag har sett att vissa bygger men nu blir jag osäker om man kan gör det :)??

Tacksam för svar :)

 
Ingen bild

Emma

13 januari 2013 13:39

IDA ja du kan göra radhus, det är samma som lägenheter bara att du bygger dom bredvid varandra istället. Du kan då tex sätta porttelefonen och brevlådorna utanför eller mellan husen.

 
Ingen bild

Anonym

12 april 2013 16:13

För er som inte kan få brevlådorna (eller inte hittar dem) så finns det ett annat sätt, ett litet jobbigare sätt.
Det är att man helt enkelt väljer ett hotell ur katalogen och lägger den på en tomt. Sen går man in på hotellet och skriver in koderna som står på denna sidan. Plocka bort allt det ni inte vill ha och behåll brevlådorna etc etc. (:

 
Ingen bild

A

25 juni 2013 19:30

Får inte heller fram "markera som datorkaraktärs dörr" ????????
:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 25 maj 2012 18:33

Hejsan allihopa! Det var ett tag sen.    Jag har inte spelat sims på mycket länge, det kan hända att jag blir sugen igen, men skivan har inte suttit i datorn på 7 månader nu. Jag har länge funderat att skriva detta avslutande inlägget, men har al...

Av Elvira - 1 oktober 2011 21:05

Ska starta mitt spel och knåpa ihop några hus, ska se om jag kan visa dem sen :) Förlåt för att jag har skrivit så många inlägg om att nu är jag tillbaka, men som sagt, jag ska göra allt jag kan! ...

Av Elvira - 5 maj 2011 18:39

Ja, nu ska jag försöka komma tillbaka. Fick en fråga från olle,( kolla under mina frågor om ni vill kolla) tycker det verkar vara en superbra idé! Är du också intresserad? Kommentera så kan vi bestämma mer detaljerat sen!  ...

Av Elvira - 8 april 2011 11:01

Alla fina läsare, nu måste jag bestämma mig. Lägga ner eller inte... Känner jag mig själv kommer det inte funka speciellt länge om jag fortsätter... Anledningen till att jag slutade är att det kändes som ett tvång, inte för att det var roligt. Just n...

Av Elvira - 12 mars 2011 14:11

Hej igen. Nu är det så att min data har fått virus och jag var tvungen att ta bort allt och installera om Windows 7, vilket också innebär att mina sims försvann. Så därför börjar jag om med en ny historia, men det blir bara en gång i veckan än så l...

Presentation


Bloggen om The sims 3 & inget annat!

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia om familjen Prome?
 Absolut!
 Spelar ingen roll
 Vilken familj är det?
 Gör du det, men jag kommer inte läsa!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards