elvirassimsblogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Inblick i min nya familj Prome, Del 1

Av Elvira - 30 januari 2011 12:58

Det här är en form av "gameplay", som kommer komma i 3 delar. Sen kan ni välja att kommentera om ni vill ha den som historia på söndagarna, eftersom jag har slutat på en av mina aktiviteter, har jag fått lite mer tid över.


___________Del 1__________

   Det här är Elize Prome, och hon har egenskaperna

Hopplös romantiker

Händig

Atletisk

Kockbegåvning

Arbetsnarkoman

Elize vill alltså vara en normal sim med en normal inkomst.

Såhär ser hon ut i olika klädstilarna.   Badkläder   Träningskläder   Underkläder  Och finklänningen.

Dags att flytta in henne i ett trivsamt hus i det lilla kvarteret Twinbrook.

   Det fick bli det här huset, som var omöblerat. Elize hade bara 2000 simdaler att inreda sitt nya hus för. Men det fick gå. Innan möbleringen såg huset ut såhär.

   Mörkt och ganska trist.

Efteråt var det fortfarande inte fint, men finare iallafall.

   Inget lyxhus precis. Nu hade Elize 95 simdaler kvar, och nu finns det inget brandlarm eller tjuvlarm, så det fanns en del grejer att bättra på.

Jag skickade in Elize i huset och kollade in hennes reaktioner.

   Hon ser ut att tänka; hmmmmmm.

Och sen:

   Hon ser ut att vara ganska glad!

Hon kollade in resten av huset, och hon grät iallafall inte över huset, vilket var ett gott tecken.

Det kanske var dags att hitta ett jobb?

Ja, ut och hämta tidningen!

   Spökjägare fick det bli. Kanske dags att kolla på tv?

Nej, utforska Twinbrook!

Och det bästa sättet att utforska något är såklart till fots! På med träningskläderna och ut och jogga!

   Trevligt med lite grönområden, annars fanns det inte så mycket. Fortsätt!

   Hm, det här stället är verkligen trevligt!

Nåja, fortsätt!

   Tvättomaten, bra att ha! Så slipper man köpa en dyr tvättmaskin! Här finns det pengar att spara, speciellt bra nu när hon inte börjar jobba förrän om 2 dagar...

  Strandpromenaden var också lockande. Här skulle det bli bra att jogga.

Hon fortsatte till de dyra husen, och kollade in ett som var till salu.

   I det här kvarteret skulle man ju vilja bo! Åh, gud vad jag vill att Elize skulle fått börja jobba redan nu! 


Fortsättning följer, nästa söndag.

Glöm inte att läsa nya Times!

  



 
 
Ingen bild

Malin

30 januari 2011 14:05

Bra skrivet!! :D

 
Ingen bild

Anonym

2 februari 2011 16:01

Gud vilka snygga badkläder!!!

 
Amelia

Amelia

3 februari 2011 16:56

Man kan ju alltid fuska till sig stora förmögenheter. Det gör alltid jag!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

3 februari 2011 19:18

Men det är inte alltid lika kul med bara rika familjer, det är roligare att jobba ihop pengar!!!

 
Elvira

Elvira

3 februari 2011 19:56

Klart man kan göra det Amelia, men jag instämmer med Malin, det blir med som i verkliga livet när man jobbar ihop pengarna ;)

http://elvirassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

4 februari 2011 14:55

Men man kan fuska sig till pengar om man verkligen är i akut behov av mer pengar. Det är allt tur att det finns fusk!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

4 februari 2011 15:03

Förresten, gissa vad som hände när min sim var spökjägare! hon hade jagat bort alla andar och jobbet var slutfört. Men han som ägde huset som var hemsökt var inte särskilt tacksam! han förolämpade min sim för att hon utfört arbetet som han gav henne, sedan påstod han att han tyckte att min sim uppförde sig illa, jag tänkte: trevlig kille.

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Elvira

Elvira

4 februari 2011 15:27

Ojdå, det lät ju inte så trevligt. Kanske får man akta sig lite ;)

http://elvirassimsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 25 maj 2012 18:33

Hejsan allihopa! Det var ett tag sen.    Jag har inte spelat sims på mycket länge, det kan hända att jag blir sugen igen, men skivan har inte suttit i datorn på 7 månader nu. Jag har länge funderat att skriva detta avslutande inlägget, men har al...

Av Elvira - 1 oktober 2011 21:05

Ska starta mitt spel och knåpa ihop några hus, ska se om jag kan visa dem sen :) Förlåt för att jag har skrivit så många inlägg om att nu är jag tillbaka, men som sagt, jag ska göra allt jag kan! ...

Av Elvira - 5 maj 2011 18:39

Ja, nu ska jag försöka komma tillbaka. Fick en fråga från olle,( kolla under mina frågor om ni vill kolla) tycker det verkar vara en superbra idé! Är du också intresserad? Kommentera så kan vi bestämma mer detaljerat sen!  ...

Av Elvira - 8 april 2011 11:01

Alla fina läsare, nu måste jag bestämma mig. Lägga ner eller inte... Känner jag mig själv kommer det inte funka speciellt länge om jag fortsätter... Anledningen till att jag slutade är att det kändes som ett tvång, inte för att det var roligt. Just n...

Av Elvira - 12 mars 2011 14:11

Hej igen. Nu är det så att min data har fått virus och jag var tvungen att ta bort allt och installera om Windows 7, vilket också innebär att mina sims försvann. Så därför börjar jag om med en ny historia, men det blir bara en gång i veckan än så l...

Presentation


Bloggen om The sims 3 & inget annat!

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag göra en historia om familjen Prome?
 Absolut!
 Spelar ingen roll
 Vilken familj är det?
 Gör du det, men jag kommer inte läsa!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards